De valkuilen bij het leasen van een importauto

De valkuilen bij het leasen van een importauto

importautos-tobias-tullius-xp5an6ixcf0-unsplash

Een importauto leasen, let hierop!

Het leasen van een auto. Je hoort en goede en minder goede verhalen over. Hetzelfde geldt voor het kopen of importeren van een auto. Bij importauto’s is de uitrusting vaak completer en zijn de prijzen gunstiger. Een mooie (goedkope) aanbieding lijkt heel aantrekkelijk, maar is dat wel een goed idee? In deze blogpost vind je de drie meest voorkomende valkuilen waar je rekening mee moet houden bij het leasen of kopen van een importauto.

Valkuil 1. Te mooi om waar te zijn!

Je weet precies welke auto je op het oog hebt. Het is logisch dat je vervolgens gaat kijken waar je deze auto het goedkoopst kunt leasen of kopen. Dan zie je dat de auto voor een ‘koopje’ ergens wordt aangeboden. Je hart maakt een vreugdedansje, maar kijk uit! Vaak is dit namelijk te mooi om waar te zijn! In de meeste gevallen mankeert de auto wel wat. In de autobranche is veel fraude.

Valkuil 2. Kilometerstand

Uit onderzoek van Dienst Wegverkeer (RDW) en Vereniging Aanpak Teller fraude (VAT) is gebleken dat op het moment van import met 1 op de 10 auto’s is geknoeid met de kilometerstand. Let hier dus op wanneer je kiest voor een importauto. Kies voor een betrouwbare leverancier die een aantoonbare kilometerhistorie van de auto kan laten zien.

Valkuil 3. Schadeverleden

Wees extra voorzichtig als een auto tegen een scherpe prijs wordt aangeboden. Vaak hebben de auto’s een flinke aanrijding gehad of is er op een andere wijze mee geknoeid. Controleer altijd het schadeverleden van je “nieuwe ”auto. Niet alle landen leggen dit vast, wees dan extra voorzichtig! Wanneer de auto een te lage PMW heeft dan heeft de auto vaak flink in elkaar gezeten. BMP kan je checken bij het RDW.